Irani Star

سرگرمی

Irani Star

سرگرمی

یاس خواننده سرشناس رپ ، بالاخره مجاز شد

«موسیقی ما» در خبری نوشت:

پس از انتشار گفتگویی از مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد مبنی بر تلاش‌هایی برای مجوز دار شدن «گفتآواز» (رپ فارسی)، در چهارچوب قوانین فرهنگی و اجتماعی، یکی از چهره‌های مطرح این حوزه به عنوان خواننده یک فیلم سینمایی معرفی شده و به زودی این فیلم با صدای این خواننده در شبکه نمایش خانگی منتشر خواهد شد.

انتشار آنونس فیلم «چارسو» با حضور بازیگرانی چون «محمدرضا فروتن»، «نیوشا ضیغمی» و … و حضور «یاس» به عنوان خواننده تیتراژ و ترانه‌های این فیلم در این آنونس، باعث شد که عملا شاهد نخستین قدم‌های رسمی برای رسمیت بخشیدن به این سبک از موسیقی که به قول «پیروز ارجمند»، مختصات موسیقی ایرانی در آن وجود دارد و از طرفی منطبق بر فرهنگ ملی و اجتماعی ایران نیز هست، باشیم.

این در حالی‌ست که «یاس» این روزها در خارج از کشور به سر می‌برد و این هنرمند در گفتگویی کوتاه، از اظهار نظر رسمی خود در این باره درهفته‌های آینده خبر داد.

پیش از این مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد درباره مجوز دار شدن «رپ فارسی» به «موسیقی ما» گفته بود: «سیاست‌گذاری‌های کلان دفتر موسیقی به هیچ وجه بر این اساس نیست که تعیین کنیم موسیقیدان‌ها چه خطی مشی‌ای را پیش ببرند. ما برخلاف دوره‌های قبل کار کارشناسی انجام می‌دهیم و برخورد و نظارت‌های مد نظر ما کاملا کارشناسی شده پیش خواهد رفت. لذا دفتر موسیقی امروز رسما از طریق سایت «موسیقی ما» اعلام می‌کند آمادگی بررسی آثار این حوزه را دارا هستیم. وقتی دفتر موسیقی امروز روی برخی سبک‌ها مثل رپ کار کارشناسی انجام می‌دهد و و یک موضوعی را به این شکل مطرح می کند، نشان دهنده دوره جدیدی در فرهنگ موسیقی کشور است. ما به دنبال پاک کردن صورت مسئله نیستیم و می خواهیم کمک کنیم به بالندگی و بلوغ موسیقی ایرانی واعلام می کنیم که هر هنرمندی برای این بلوغ و بالندگی ایده‌ای دارد، قطعا از کمک و همراهی و همفکری دوستان استفاده خواهیم کرد. »

«فرهاد نجفی» کارگردانی «چارسو» را برعهده دارد و این فیلم به زودی در شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.